Avto

Zakaj Aston Martin razmišlja o Makedoniji in ne o Sloveniji

Makedonija je v davčnem smislu bistveno cenejša kot Slovenija, pridobivanje raznih dovoljenj gre dosti hitreje kot pri nas," pravi Bogomir Auprih iz TAB

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.01.2016 22:30
Dopolnjeno: 13.01.2016 08:44
Čas branja: 2 min
Zakaj Aston Martin razmišlja o Makedoniji in ne o Sloveniji
Aston martin bi rad do leta 2020 potrojila prodajo na 15 tisoč vozil letno. Za novi model v tem trenutku iščejo proizvodno lokacijo, v finalu je tudi Makedonija.

Slovaška, Madžarska, Romunija, celo Makedonija so obljubljene dežele za avtomobilske proizvajalce ne glede na status njihovih izdelkov. Države srednje in vzhodne Evrope so logistično primerne, imajo poceni delovno silo in pametne vlade. Res je, med njimi ji Slovenije, to že dolgo ni več slučaj.

Vstopamo v najbolj dinamično obdobje za avtomobilsko panogo v regiji srednje in vzhodne Evrope, saj avtomobilski proizvajalci prav v naši regiji iščejo nove proizvodne lokacije za nišne in tudi bolj množične modele. Izdelovati Porscheje in Jaguarje na Slovaškem za avtomobilske proizvajalce že dolgo ni več tabu, Aston Martina v Makedoniji in Mercedes-Benza na Madžarskem. Omenjene države se na razpisih pojavljajo vselej znova, v finalu ali pri končnem izboru, Slovenija pa ne pride niti v širši izbor.

Borili so se, dokler niso prišli v finale

Zadnja novica v našem širšem okolišu je kandidatura Makedonije za izgradnjo tovarne za prestižni terenec angleškega Aston Martina. Po prvotni neuspešni kandidaturi je makedonska vlada podala novo ponudbo in se z njo uvrstila v finale skupaj z ameriško Alabamo in dvema lokacijama v Angliji. Kaj vsebuje ponudba Makedoncev ni znano, iz preteklosti pa je mogoče razbrati, da si država na jugi nekdanje Jugoslavije močno prizadeva za tuje investicije, vlagateljem ponudi brezplačno zemljišče, delno oprostitev davkov in bliskovito urejanje dokumentacije. To potrjujejo tudi vlagatelji. Denimo dobavitelj delov za avtoindustrijo Gentherm, ki bo v Makedonijo vložil 20 milijonov evrov in zagotovil dva tisoč novih delovnih mest. »Razlog, zakaj smo izbrali Makedonijo, so dobro izobražena delovna sila in odlični pogoji za investicije.

V Makedoniji tudi LTH Castings in TAB

"Ocenili smo pet držav v jugovzhodni Evropi, a po natančni analizi smo se odločili, da je Makedonija najboljša izbira," so povedali v družbi. Od leta 2005 si proizvodno podjetje LTH Learnica blizu Ohrida lasti tudi škofjeloški LTH Castings, lani je družba odprla nov center za obdelavo, zaposlila dodatnih 18 ljudi in povečala prihodke za deset odstotkov na 19 milijonov evrov. Tudi Bogomir Auprih, direktor mežiškega izdelovalca akumulatorjev TAB, ima večinoma pozitivne izkušnje s poslovnim okoljem v Makedoniji, kjer ima Tab svojo tovarno že od leta 2012. »Seveda vsak vlagatelj pozorno premisli, kam bo šel s svojim denarjem. Žal Slovenija res ne uživa preveč dobrega ugleda. Glede Makedonije lahko rečem, da je v davčnem smislu bistveno cenejša, delovna sila je neprimerljivo ugodnejša tam kot pri nas, energenti so pri njih cenejši in pridobivanje raznih dovoljenj gre dosti hitreje kot pri nas,« pravi Auprih in dodaja, da ne gre le za investicijske spodbude države.

Ne gre le za spodbude,...

»Ker je tovarna tam že obstajala, niso bili deležni niti olajšav pri dobičkih ali pri plačah za zaposlene, kot je to primer pri greenfield investicijah v Makedoniji. »Glede tovrstnih olajšav je Srbija veliko bolj radodarna, vendar sem prepričan, da pri resnih investitorjih obljubljene olajšave niso ključni dejavnik, na podlagi katerega se odločijo za določeno poslovno okolje,« je komentiral.

... in ni vse zlato

Seveda ima tudi Makedonija svoje slabe plati, opaža Auprih, v številnih pogledih je Makedonija precej za Slovenijo. »Marsikje je težko najti dovolj usposobljen kader, mi imamo po treh letih tam še vedno svoje ljudi, da bi dosegli stabilno kakovost proizvodnje z minimalno stopnjo izmeta. Seveda pa je pomemben dejavnik tudi stabilnost poslovnega okolja, to je v tem delu Makedonije, kjer smo mi stabilno, vendar ima država občasne težave s politično stabilnostjo,« pravi Auprih.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Slovenija
Reciklaža: Bogomir Auprih
Slovenija
SlovenijaRedakcija Financ Reciklaža: Bogomir Auprih
FINANCE
Ekskluzivno: TAB pred prodajo, v Mežiško dolino bo iz Južne Afrike pljusknilo okoli 300 milijonov evrov!
Finance
Petra Sovdat Ekskluzivno: TAB pred prodajo, v Mežiško dolino bo iz Južne Afrike pljusknilo okoli 300 milijonov evrov! 16

V senci prodaje Gorenja se dogaja še (potencialno) večji prevzem – južnoafriškega strateškega lastnika bo dobila družba za proizvodnjo baterij

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Neuradno: Južnoafričani se bodo o nakupu TAB odločali septembra
Finance
Petra Sovdat Neuradno: Južnoafričani se bodo o nakupu TAB odločali septembra

V TAB lanski dobiček pred prodajo družbe pustili v bilanci – umaknili tudi lastne delnice

FINANCE
Mežiški TAB je spet naprodaj: razkrivamo tudi lanske rezultate
Finance
Petra Sovdat Mežiški TAB je spet naprodaj: razkrivamo tudi lanske rezultate

Po odpovedi nakupa Južnoafričanov bodo v Mežici spet poskusili najti novega lastnika